Bílá krychle
Mohou si chudí dělníci z afrických plantáží vydělávat uměním? 
Nizozemský umělec Renzo Martens se to rozhodne vyzkoumat pomocí sociálního experimentu, jehož cílem je i upozornit na neokolonialismus.
Režisér a umělec v jedné osobě Renzo Martens se nedokáže smířit s tím, že bohatí po celém světě bohatnou díky vykořisťování chudých.
Neetické neokoloniální praktiky mají i světová muzea: vystavují artefakty, které se ze zemí globálního jihu do vitrín dostaly pochybným způsobem, a zároveň je sponzorují korporace jako Unilever. Ten na svých plantážích palmy olejné v Demokratické republice Kongo zaměstnává dělníky za méně než dolar denně.
Martens se rozhodne zrealizovat bláznivý nápad, který by logiku současného trhu s uměním postavil na hlavu: bývalí pracovníci plantáží začnou z hlíny tvořit sochy, vystavovat je v New Yorku a vydělávat si tak uměním.
Podaří se režisérovi udělat z těchto venkovanů světově uznávané umělce?

Nizozemský umělec Renzo Martens se to rozhodne vyzkoumat pomocí sociálního experimentu, jehož cílem je i upozornit na neokolonialismus.
Režisér a umělec v jedné osobě Renzo Martens se nedokáže smířit s tím, že bohatí po celém světě bohatnou díky vykořisťování chudých.
Neetické neokoloniální praktiky mají i světová muzea: vystavují artefakty, které se ze zemí globálního jihu do vitrín dostaly pochybným způsobem, a zároveň je sponzorují korporace jako Unilever. Ten na svých plantážích palmy olejné v Demokratické republice Kongo zaměstnává dělníky za méně než dolar denně.
Martens se rozhodne zrealizovat bláznivý nápad, který by logiku současného trhu s uměním postavil na hlavu: bývalí pracovníci plantáží začnou z hlíny tvořit sochy, vystavovat je v New Yorku a vydělávat si tak uměním.

Podaří se režisérovi udělat z těchto venkovanů světově uznávané umělce?